PASTE FERICIT !

Va doresc ca in anul 2011 sa descoperiti si tainele bucatariei si faptul ca exista o metoda de relaxare pe cat de creatoare pe atat de gustoasa: gatitul !



Cauta pe blog retete... AICI !

PREPARATE PENTRU PASTELE 2011

PREPARATE PENTRU PASTELE 2011

vineri, 15 ianuarie 2010

67.TIRAMISU


Hello!
Am sa continui cu obiceiul de a posta pe blogul meu cate o reteta pe zi pana voi ajunge la totalul deja stabilit de 69.
La cererea prietenei mele Ramona voi posta astazi, in avans, reteta mea de Tiramisu.
Eu va voi da reteta cu ingredientele pe care eu le folosesc pentru o tava mica si va voi explica cum sa va adaptati reteta in functie de tava pe care o veti folosi.
Asadar avem nevoie de :
-24 piscoturi (cu cat mai tari cu atat mai bine),
-1 cutie mascarpone de 250g.,
-6 galbenusi,
-6 linguri de zahar,
-2 cafele (2 cani cu cafea de la filtru sau espresso, nu folositi cafea la ibric),
-10 ml. esenta de migdale/rom (cum aveti sau cum preferati si stabiliti cantitatea de esenta dupa gustul vostru, eu folosesc esenta de migdale 10 ml.),
-40 ml. lichior de cafea,
-nesquick sau cacao pudra pentru decor.
Mod de preparare:
Intr-un vas varsam cele doua cani de cafea racita partial si punem lichiorul de cafea si doua linguri de zahar. Amestecam pana la topirea completa a zaharului si incorporarea lichiorului.
Intr-un vas inalt mixam cele sase galbenusuri cu mascarpone, patru linguri de zahar si esenta.
Jumatate din cantitatea de piscoturi o insiropam in amestecul de cafea, piscot cu piscot si le asezam in tava. Peste piscoturile insiropate varsam jumatate din cantitatea de crema obtinuta si repetam operatiunea terminand cu crema.
Presaram deasupra cremei nesquick sau cacao si gata.
Va urez succes si pofta buna!
P.S. V-am promis ca va spun cum sa calculati cantitatile in cazul in care aveti o tava mai mare. Cantitatile pe care vi le-am dat sunt pentru 24 de piscoturi si daca nu depasiti cu mult acest numar folositi doar doua galbenusuri si doua linguri de zahar in plus. Aplicati un calcul matematic daca difera cu mult cantitatile (daca intra 18 piscoturi pentru partea de jos a prajiturii (adica 36 in total), adaugati inca jumatate din cantitatile de mai sus si daca intra 24 pentru partea de jos (adica 48 in total) evident dublati cantitatile.

Un comentariu:

  1. dupa ce termini retetele te sponsoizez eu in calitate de producator sa scoti o carte ca aici faci totul moca si nu ai parte de rebegeld !
    dar daca dai totul gratis pe net cine o mai cumpara ? sau ai varianta sa stergi postarile cand apare cartea ...

    RăspundețiȘtergere